워리어 타이탄, 워브링어 어센던시 한글 버전 정보를 정리했습니다. 12/04 공개 정보 기준으로, 얼리액세스 기간 중 변경될 가능성이 존재합니다. (Titan Ascendancy, Warbringer Ascendancy Classes)
타이탄 어센던시
Titan Ascendancy Classes
1번 : Stone Skin
50% more Armour from Equipped Body Armour
→ 장착한 갑옷에서 50% 증가된 방어도를 얻습니다.
2번 : Earthbreaker
20% chance for Slam Skills you use yourself to cause Aftershocks
→ 자신이 사용하는 슬램 스킬이 20% 확률로 여진을 발생시킵니다.
3번 : Ancestral Empowerment
Every second Slam Skill you use yourself is Ancestrally Boosted
→ 자신이 사용하는 두 번째 슬램 스킬마다 선조의 가호를 받습니다.
4번 : Colossal Capacity
Carry a Chest which adds 20 Inventory Slots
→ 20칸의 인벤토리 공간을 추가하는 상자를 지닐 수 있습니다.
5번 : Hulking Form
50% increased effect of Small Passive Skills
→ 작은 패시브 스킬의 효과가 50% 증가합니다.
6번 : Crushing Impacts
Your Hits are Crushing Blows
→ 당신의 타격이 분쇄타가 됩니다.
7번 : Surprising Strength
40% more Damage against Heavy Stunned Enemies
→ 강력한 기절 상태의 적에게 40% 증가된 피해를 줍니다.
8번 : Mysterious Lineage
15% more Maximum Life
→ 최대 생명력이 15% 증가합니다.
Ancestral Boost
An Ancestrally Boosted Skill has 20% more damage and area of effect.
→ 선조의 가호를 받은 스킬은 피해량과 효과 범위가 20% 증가합니다.
Aftershocks
Aftershocks are bursts of area damage that occur after the initial impact of the skill causing them. If not otherwise specified, the Aftershock will deal the same damage as the initial impact, in the same area.
→ 여진은 스킬의 최초 타격 이후에 발생하는 범위 피해입니다. 별도로 명시되지 않은 경우, 여진은 최초 타격과 동일한 범위에 동일한 피해를 줍니다.
Crushing Blows
Crushing Blows cause a Heavy Stun on enemies that are Primed for Stun.
→ 분쇄타는 기절 준비 상태의 적에게 강력한 기절을 일으킵니다.
Primed for Stun
Normal enemies are Primed for Stun when they have at least 40% Heavy Stun buildup. Magic enemies are instead Primed at 60% buildup, Rare at 70%, and Unique at 80%.
→ 일반 몬스터는 강력한 기절 축적이 40% 이상일 때 기절 준비 상태가 됩니다. 마법 몬스터는 60%, 희귀 몬스터는 70%, 고유 몬스터는 80%에서 기절 준비 상태가 됩니다.
Heavy Stun
Hitting an enemy builds towards a Heavy Stun based on the damage dealt. Different enemies have different Heavy Stun thresholds and durations, with very large monsters having a high Heavy Stun Threshold. Players cannot be Heavy Stunned.
→ 적을 타격하면 가한 피해량에 따라 강력한 기절이 축적됩니다. 적마다 강력한 기절 임계값과 지속시간이 다르며, 매우 큰 몬스터는 높은 강력한 기절 임계값을 가집니다. 플레이어는 강력한 기절에 걸리지 않습니다.
While an enemy is Heavy Stunned, they cannot act and count as Immobilised.
→ 적이 강력한 기절 상태일 때는 행동할 수 없으며 속박된 것으로 간주됩니다.
Physical damage and Melee Damage each cause 50% more Heavy Stun buildup. These bonuses are multiplicative with each other.
→ 물리 피해와 근접 피해는 각각 강력한 기절 축적을 50% 증가시킵니다. 이 보너스들은 서로 곱연산됩니다.
워브링어 어센던시
Warbringer Ascendancy Classes
1번 : Anvil's Weight
Break Armour equal to 10% of Hit Damage dealt
→ 가한 타격 피해량의 10%만큼 방어도를 파괴합니다.
2번 : Imploding Impacts
You can Break Enemy Armour to below 0
→ 적의 방어도를 0 이하로 파괴할 수 있습니다.
3번 : Jade Heritage
Grants Skill: Encase in Jade
Gain a stack of Jade every second
→ Encase in Jade 스킬을 부여합니다. 매초 중첩을 1개 획득합니다.
4번 : Answered Call
Grants Skill: Ancestral Spirits
Trigger Ancestral Spirits when you Summon a Totem
→ Ancestral Spirits 스킬을 부여합니다. 토템 소환 시 선조의 영혼이 발동됩니다.
5번 : Wooden Wall
20% of Damage from Hits is taken from your nearest Totem's Life before you
→ 타격으로 받는 피해의 20%를 가장 가까운 토템이 먼저 받습니다.
6번 : Renly's Training
Gain 40% Base Chance to Block from Equipped Shield instead of the Shield's value
→ 장착한 방패의 기본 값 대신 40%의 기본 막기 확률을 얻습니다.
7번 : Turtle Charm
35% less Block chance
Can Block Damage from all Hits while Shield is not Raised
→ 막기 확률이 35% 감소합니다. 방패를 들지 않은 상태에서도 모든 타격의 피해를 막을 수 있습니다.
8번 : Warcaller's Bellow
Corpses in your Presence Explode when you Warcry, dealing 25% of their Life as Physical Damage
→ 전투 함성 시전 시 주변의 시체가 폭발하여 생명력의 25%만큼 물리 피해를 줍니다.
9번 : Greatwolf's Howl
Ignore Warcry Cooldowns
→ 전투 함성의 재사용 대기시간을 무시합니다.
POE2 소서리스 어센던시 (스톰위버, 크로노맨서) 한글 버전
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