POE2 공식 홈페이지를 통해 너프 예정 언급이 발생했습니다. 점화, 가스 관련 스킬 너프 영향이 예상됩니다.
(In the future, we want to update it such that the potency of the Ignite or Detonator contributes to determining the damage of the Gas Cloud explosions)
가스 유탄, 가스 화살 하향 공지
2024년 12월 9일 오전 11:00 (한국 시간)
현재 화염 벽(Flame Wall)과 같은 지속성 점화 스킬과 가스 구름 폭발(Gas Cloud explosions)의 조합이 지나치게 쉽게 폭발되는 현상이 있습니다. 다가오는 핫픽스에서 가스 유탄과 가스 화살의 폭발 데미지를 조정할 예정입니다.
향후 점화나 기폭 스킬의 위력이 가스 구름 폭발의 데미지를 결정하도록 업데이트할 예정입니다. 이를 통해 가장 단순하고 효율적인 점화 적용 방식에 의존하지 않는 밸런싱이 가능해질 것입니다.
Currently, it's a bit too easy to detonate Gas Cloud explosions when combined with persistent Ignite skills like Flame Wall. We'll be adjusting the explosion damage of both Gas Grenade and Gas Arrow for now in an upcoming hotfix.
In the future, we want to update it such that the potency of the Ignite or Detonator contributes to determining the damage of the Gas Cloud explosions, that way we would be able to avoid balancing around the simplest and most efficient way to apply Ignites.
초과 충전 강타, 자성 포화 하향 공지
2024년 12월 8일 오후 4:15 (한국 시간)
또 다른 밸런스 조정이 필요한 스킬을 발견했습니다. 앞서 말씀드린 원칙에 따라, 다음 핫픽스에서 자성 포화(Magnetic Salvo)의 데미지를 감소시킬 예정입니다. 현재 저희가 주시하고 있는 스킬이 이것만은 아니지만, 지금은 가장 심각한 사례들을 먼저 처리하고 있습니다. 저희도 여러분과 함께 게임을 플레이하면서 피드백을 수집하고 있으며, 휴가 시즌 전에 사무실로 복귀하면 최대한 많은 내용을 다룰 예정입니다. 감사합니다, 엑자일 여러분!
We've found another skill in an unacceptable balance state. Following the same ideals as earlier, we're also going to be reducing the damage of Magnetic Salvo in the next hotfix. Note that this isn't the only skill on our radar right now but we're really just trying to address egregious cases at the moment. We're currently playing alongside you all and are also collating a lot of your feedback that we'll be addressing as much as possible in the upcoming week once the team is back in the office before the holidays. Thanks Exiles!
2024년 12월 8일 오전 6:04 (한국 시간)
드디어 밸런스 조정이 필요한 스킬이 발견되었습니다! 초과 충전 강타(Supercharged Slam)이 최대 단계에 도달하는데 필요한 짧은 차지 시간에 비해 의도했던 것보다 훨씬 많은 데미지를 주고 있습니다. 곧 데미지를 감소시킬 예정입니다. 스킬과 빌드의 너프를 피하려 노력하고 있지만, 이 스킬이 필수가 되기 전에 조기에 조정하는 것이 더 낫다고 판단했습니다. 다양한 스킬이 실용적이고 재미있게 느껴지는 것이 중요하며, 한 스킬이 다른 모든 스킬을 압도하는 것은 바람직하지 않습니다. 다음 한 시간 안에 나올 핫픽스에서 이 스킬의 데미지를 크게 감소시킬 예정이며, 추후에는 현재 너무 빠른 차지 속도도 조정할 계획입니다.
Well we've finally hit that point where a skill with unacceptable balance has been discovered! Supercharged Slam is unfortunately dealing far too much damage than was intended given the short channel window required to hit maximum stages. We are imminently going to be reducing its damage. As much as we are trying to avoid nerfing skills and builds, it is better to do this early before it feels obligatory to use the skill. It is important that a wide variety of skills feel viable and fun to play and it simply diminishes all other abilities when one is clearly outshining the others like this. We will be starting with a heavy damage reduction on the ability in the next hotfix, which should be out within an hour. At a later time we will be making further adjustments to how long it takes to build up charges, as it is far too quick at the moment.
너프 하향 예정 스킬 정리
정확한 일정은 아직 공지하지 않았습니다.
1. 가스 유탄, 가스 화살 : 가스 폭발 데미지 감소 예정, 점화 스킬과의 시너지 효과 조정 예정
2. 초과 충전 강타 : 최대 차지 시 적용되는 데미지 감소 예정, 향후 차지 속도도 추가 조정 예정
3. 자성 포화 : 폭발 데미지 감소 예정
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